Czym jest?

U osób z Twojego otoczenia:

  • pierwszym skojarzeniem na myśl o Tobie
  • wrażeniem, które wywołujesz, kiedy pojawiasz się na horyzoncie
  • najsilniejszą emocją, którą wywołuje Twoja obecność
  • najwyraźniejszym wspomnieniem z Tobą w roli głównej
  • najistotniejszym doświadczeniem, które zafundowałeś

Każdy z nas wywołuje u innych jakieś skojarzenia, wrażenia, emocje.

Każdy z nas ma markę. Nie każdy nią zarządza, ale część z nas to robi.

Po co?

Marka osobista w biznesie pozwala:

  • budować reputację, która wpływa na Twoje relacje biznesowe
  • kreować wizerunek, dokładnie taki, jaki chcesz mieć
  • konkurować z innymi własną unikalnością i tym samym osiągać przewagę konkurencyjną
  • przyciągać do biznesu klientów, którzy wyznają podobne wartości, myślą podobnie i kupują Twój produkt lub usługę, bo.. kupują Ciebie
  • osiągać długofalowe cele
  • osiągasz lepsze zyski ze swojej działalności

Jak zacząć?

Najlepiej przeprowadzić proces strategiczny, taki sam jak w przypadku każdej innej marki. Musisz lepiej poznać swój produkt. Tak, chodzi o Ciebie. Fundamentem marki osobistej jest samoświadomość. Żeby zacząć musimy być pewni tego jacy jesteśmy, co jest dla nas ważne i po co chcemy robić to, co zaplanowaliśmy.

Pierwszy krok to znalezienie odpowiedzi na 4 fundamentalne pytania:

  • Jak siebie postrzegam?
  • Jak chciałbym być postrzegany?
  • Jak postrzegają mnie inni?
  • Jak chciałbym żeby postrzegali mnie inni?

Pytanie nr 3 warto zadać osobom w naszym otoczeniu żeby otrzymać możliwie najbardziej wiarygodne informacje.

Drugi krok to analiza jakimi wartościami i zasadami kierujesz się w życiu.

Trzeci krok to sformułowanie:

  • wizji – do czego dążysz w swoim biznesie
  • misji – po co Twój biznes istnieje?

Czwarty krok to postawienie sobie celu – zrozumiałego, mierzalnego, osiągalnego, określonego w czasie, ale przede wszystkim – istotnego dla Ciebie.

Ten etap to fundament Jeśli nie dowiesz się kim jesteś, inni też tego nie odkryją.

Co dalej?

Teraz czas na planowanie jak wyrazić to, czego się o sobie dowiedziałeś/aś.

Chcesz dowiedzieć się o sobie jeszcze więcej i przygotować się jak najlepiej do budowania swojej marki osobistej i biznesu?

Na rynku jest wielu psychologów, ktorzy zajmują się tą tematyką i dysponują profesjonalnymi narzędziami do realizacji audytu osobowości. Poszukaj takiej osoby w swoim otoczeniu, ustal szczegóły i poznaj siebie lepiej żeby osiągnąć sukces w biznesie. 🙂

Leave a comment